.

Selamat datang ke blog saya. Tujuan blog ini ialah untuk memberi segala maklumat tentang e-gold dan penggunaan e-gold.

Friday, July 18, 2008

CARA-CARA MEMBUKA AKAUN E-GOLD YANG BARU

LANGKAH 1
Masuk le laman web e-gold www.e-gold.com
LANGKAH 2

Click pada Create An Account untuk mulakan pendaftaran akaun e-gold yang baru. Selepas click anda akan dibawa ke bahagian Account Creation.

LANGKAH 3


Baca dahulu e-gold Account User Agreement dan clik pada I AGREE untuk pergi ke New e-gold Account Creation Form. Jika click I DECLINE, anda akan tamat / batalkan pendaftaran akaun e-gold yang baru.

LANGKAH 4

Account Name - nama yang akan terpapar di dalam akaun e-gold orang lain bila anda membuat urusan jual beli e-gold. Nama ini juga akan terpapar di dalam akaun e-gold anda sendiri bila login masuk ke akun anda. Sila pilih satu nama yang ideal untuk akaun anda ( contoh : Sinar Jaya, Akaun Amier , Gold Sky , ABC Widgets Inc). Jangan meletakan nama penuh anda disini.
Description - tidak diwajibkan untuk di isi. Tinggalkan kosong sahaja.
Additional Description - tidak diwajibkan untuk di isi. Tinggalakan kosong sahaja.

LANGKAH 5

User Name - Nama ini tidak akan tertera di akaun orang lain bila anda membuat urusan jual beli e-gold. Nama ini hanya menjadi rujukan pihak e-gold. Letakkan apa-apa nama sahaja disini.

LANGKAH 6

Point Of Contact
Ini adalah bahagian yang paling penting untuk di isi.
Name : Isikan nama sebenar anda disini.
Adress : Alamat anda
City : Nama bandar anda
State/Province : Nama negeri anda
Email : Alamat email anda
Fax : Tidak diwajibkan untuk di isi. Tinggalkan kosong sahaja.
Alternate Passphrase : Letakkan apa-apa password disini. Pastikan anda ingat.

Perhatian :
Alamat email yang anda bagi di sini akan digunakan oleh pihak e-gold untuk sebaang perhubungan pada masa akan datang. Juga Pin Nombor anda akan dihantar ke alamat email ini setiap kali Access masuk ke akaun e-gold anda. Pin Nombor ini adalah tambahan keselamatan untuk akaun e-gold anda.


LANGKAH 7 , 8 & 9

LANGKAH 7
Passphrase - passphrase adalah password untuk masuk ke akaun e-gold anda. Letakkan password yang kukuh untuk akaun anda.
New e-gold Account Passphrase - taip password anda disini.
New e-gold Account Passphrase again - taip semula password yang sama.

Perhatikan :
Saya menasihatkan anda , supaya jangan menggunakan password email anda yang sama untuk menghasilkan akaun e-gold anda. Gunakan password lain untuk akaun e-gold anda. Langkah ini adalah untuk meningkatkan keselamatan akaun e-gold anda.

LANGKAH 8
Tuning Number Entry - masukan nombor yang tertera di dalam petak kosong.

LANGKAH 9
Clik pada Open untuk menghantar ( New e-gold Account Creation Form ) ke pihak e-gold.






Rajah : 1
Anda akan mendapat paparan seperti di atas ( Rajah : 1 ) jika proses pengasilkan akaun e-gold yang baru berjaya. Disini anda boleh melihat alamt email yang anda gunakan semasa mendaftar akaun e-gold tadi. Apa yang perlu anda buat sekarang ini adalah pergi ke akaun email . Pastikan anda mendapat maklumat / pemberitahuan dari pihak e-gold yang mengatakan bahawa akaun e-gold anda yang baru telahpun dihasilkan. Anda dapat melihat Akaun Nombor E-gold anda dalam email itu. Nomboe itu adalah nombor e-gold anda.

TAHNIAH. ANDA TELAH BERJAYA MENGHASILKAN AKAUN E-GOLD YANG BARU.

No comments:

.

SOSIAL NETWORK